Nesnesitelné horko v autě? Zkroťte ho snadno a jednoduše
Teploty se během léta šplhají k závratným výšinám a automobil na sluníčku se může během několika mála minut proměnit v hotové peklo. Během 10 minut se teplota vyšplhá v průměru o 7 °C, po dalších 20 minutách vzroste i o 16 °C! Letní slunce dokonce dokáže automobil rozpálit na 80 stupňů Celsia! Přitom delší pobyt ve voze, kde je 40 stupňů Celsia, už může být pro člověka velice nebezpečný. Jak teplotu v automobilu snížit a korigovat? Poradíme!
Správné nastavení klimatizace je základ
Pokud máte automobil vybavený klimatizací, máte téměř vyhráno. (Auta z naší půjčovny ji mají všechny. )Proč slůvko „téměř“? Důvodem je příliš nízká teplota, která vás může stát nachlazení anebo pořádnou angínu. Chladivý vzduch si nepouštějte přímo na tělo a dbejte na to, aby rozdíl teplot mezi venkem a vnitřkem nebyl více jak pět stupňů. Velký výkyv teplot je totiž obrovským náporem pro naše sliznice. Proto než zastavíte, pozvolna v autě zvyšujte teplotu. Jedině tak nezpůsobíte tělu šok.
Stín je váš přítel
Pokud potřebujete zaparkovat, najděte si místo, které bude alespoň částečně ve stínu. Pokud byste totiž auto nechali na sluníčku, teplota uvnitř může po krátké chvilce rychle vzrůst. Opravdu chcete cestovat v rozžhaveném pekle? Pokud se v blízkosti žádný stín nenachází, vypomozte si tmavými foliemi na sklo. Snížíte tak vytížení klimatizace. Navíc interiér vám nevybledne tak rychle, zmenšíte riziko vykradení vozu a spolujezdcům zajistíte větší soukromí. I tady je ale potřeba dodržovat určitá pravidla. Čelní sklo nesmí propouštět méně než 75 % světla. Boční přední méně než 70 %. U zadních oken to zákon nijak nedefinuje.
Před každou jízdou větrejte
Samozřejmě, že nejde o žádnou přelomovou radu a řada z vás tento postup úspěšně aplikuje. Zopakujme si alespoň to, jak větrat správně a efektivně. Nastartujte motor, zapněte klimatizaci na nejvyšší výkon a otevřete okna. Teplý vzduch odsud dostanete rychleji. Po několika minutách můžete zavřít okna a nechat běžet klimatizaci. Závěrem také doplníme informace o případném přehřátí pneumatik. Pokud byste překročili rychlostní index, pro který je pneumatika konstruována, zaděláváte si na její přehřátí a tím změněné adhezní vlastnosti, což v důsledku může znamenat dopravní nehodu z důvodu smyku.