Jízda s přívěsným vozíkem nemusí být noční můrou. Stačí vědět, jak na to
Jízda s přívěsným vozíkem představuje pro mnoho řidičů noční můru. Nutno podotknout, že mnohdy neoprávněnou. Dvě tuny navíc sice přistřihnou křidýlka i tomu největšímu bouráku, na druhou stranu není potřeba se jízdě s přívěsným vozíkem zbytečně vyhýbat. Máme pro vás pár praktických rad a tipů, jak ji zvládnout levou zadní.
Vyzkoušejte si to nanečisto
Pokud jste s přívěsným vozíkem nikdy nejeli, zkuste si to nanečisto – ideálně v místě, kde není běžný silniční provoz. Náročné bude zejména couvání, což v běžném provozu jen tak nenatrénujete. Pokud jste ale dělali autoškolu před rokem 2000, možná si ještě vzpomenete, že jízdy s přívěsem bývaly povinné. A ministerstvo dopravy o nich opětovně uvažuje.
Plánování je základ úspěchu
Ještě před tím, než vyrazíte na silnici, detailně si naplánujte celou trasu. Ideální je, pokud si budete hledat trasy pokud možno po širších silnicích vyšších tříd a bez průjezdů klikatými historickými centry. Vyhněte se místům, kde hrozí vznik kolon nebo přejezdům horských průsmyků. Počítejte s tím, že předjíždění bude pomalejší a zastavení bude komplikovanější. Navíc namísto pěti metrů najednou zabíráte deset.
Pozor na specifické situace
Vyjíždíte z tunelu nebo viaduktu? Pozor na poryvy bočního větru. Ty totiž dokážou přívěsný vozík nepěkně rozhoupat a vy můžete ztratit kontrolu nad řízením vozidla. Rozhoupaný vozík stabilizuje šlápnutím na brzdu (nikoliv na plyn, jak se doporučovalo dříve). Do zatáček si více najíždějte, jinak se delší přívěs octne za krajnicí či v protisměru a volte raději nižší rychlosti. Takový převrácený vozík totiž není nic příjemného.
Nejde vám to? Zaplaťte si kondiční jízdy
Pokud jste si zkusili řízení vozidla s přívěsným vozíkem a ani trochu vám to nejde, nestyďte se a zaplaťte si v autoškole kondiční jízdy. Budete tak mít jistotu, že jízdou s vozíkem neohrozíte náklad, sebe ani ostatní účastníky silničního provozu.